15 June 2011

PRIERE D'ABANDON

Mon Père,
Je m'abandonne à Vous,
Faites de moi ce qu'il Vous plaira.
Quoi que Vous fassiez de moi,
je Vous remercie.
Je suis prêt à tout, j'accepte tout,
pourvu que Votre Volonté se fasse
en moi et en toutes Vos créatures…
Je ne désire rien d'autre, mon Dieu.
Je remets mon âme entre Vos mains,
je Vous la donne, mon Dieu,
avec tout l'amour de mon cœur,
parce que je Vous aime,
et que ce m'est un besoin d'amour
de me donner,
de me remettre entre Vos mains,
sans mesure,
avec une infinie confiance,
car Vous êtes mon Père.
Père de Foucauld
 
 

PRAYER OF ABANDONMENT

My Father
I surrender to You,
Do with me what you will.
Whatever you do to me
I thank You.
I'm ready for anything, I accept everything,
Let only your will be done
in me and all Your creatures ...
I want nothing else, my God.
I commend my soul into Your hands,
I offer it to you, my God,
with all the love in my heart
because I love you,
and that I need love
give me,
to surrender myself into your hands,
without measurement
with boundless confidence,
for you are my Father.
Father de Foucauld

Thanks to the anonymous commenter who was able to identify this Sister as one of the Les Petites Soeurs de La Consolation du Sacre-Coeur et de La Sainte-Face (Little Sisters of the Consolation of the Sacred Heart and the Holy Face).  The above prayer is from their website.

No comments: